کاپیتان شهبازی هم بیکار شد!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 7 آبان 1391
بازدید : 522
نویسنده : عباس يالقيز

 

کاپیتان هوشنگ شهبازی که سال پیش هواپیمای بویینگ ۷۲۷ را در راه بازگشت از مسکو به مقصد تهران، بدون باز شدن چرخ جلو و بدون حادثه بر زمین نشاند می‌گوید که بیش از سه ماه است که بدون دریافت هیچ‌گونه حقوق بازنشستگی خانه‌نشین شده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی در گزارشی که روز دوشنبه ۲۴ مهرماه منتشر شد، به نقل از آقای شهبازی نوشته است: «بارها مرا تهدید به اخراج کردند که در نهایت با حکم بازنشستگی، زودتراز موعد بازنشسته شدم اما هرگز حاضر نیستم به ایران ایر بازگردم چرا که هرگز از من حمایت نکردند».

 هوشنگ شهبازی به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است: «مسئولان امر با این بهانه که من پرواز و هواپیماهای ایران را غیر ایمن جلوه دادم مرا از پرواز کنار گذاشته و خانه نشین کردن.».

 وی گفته است: «آقای قاسمی معاونت عملیات به من گفت که اگر از فعالیت‌هایم دست بردارم می‌توانم به پست خود بازگردم، اما این شرط را نپذیرفتم چون اشتباهی مرتکب نشده و در همه شرایط و همه کنفرانس‌ها از وطنم حمایت کردم».

 هوشنگ شهبازی درباره واکنش مدیرعامل شرکت هوایی ایران ایر نسبت به بازنشستگی پیش از موعد او گفت: «به من گفتند تعهد بدهید که فعالیت اجتماعی نخواهید داشت و با شرط و شروط‌ها به کار برگردید من هم نپذیرفتم».

 این خلبان همچنین با راه انداختن کمپینی علیه تحریم‌های صنعت هوایی غیرنظامی ایران تاکنون ۱۲۵ هزار امضا جمع کرده و خواهان لغو تحریم‌های آمریکا شده است.

 خلبان شهبازی در وبسایت خود نوشته است: «چه بسیار هواپیماهای مسافربری که در اثر فرسودگی و کـمبود قطـعات ضـروری در پـهـنه آسمان‌ها دچار نقص فنی شدند.  و چه بسیار انسان‌های بیگناه و به دور از سیاست که جان باختند،  و چه بسیارخانواده‌هایی که ناخواسته قربانی این بازی سیاست جهانی شوم شدند».

 پیشتر هم روزنامه اعتماد در صفحه یک خود عکس و گفت‌وگویی از کاپیتان هوشنگ شهبازی را منتشر کرده و از قول این خلبان که یک هواپیمای مسافربری را از خطر حتمی نجات داد نوشته است که «حتی نگفتند دستت درد نکند».

 هواپیمای پرواز ۷۴۲ مسکو- تهران با ۹۷ نفر سرنشین قرار بود ساعت ۱۵: ۲۰ روز ۲۶ مهر ۱۳۹۰ در فرودگاه امام تهران فرود بیاید، اما پس از باز نشدن چرخ جلوی این هواپیما، خلبان هوشنگ شهبازی هواپیمای بویینگ چهل ساله هواپیمایی ایران ایر را در حالی که «احتمال یک حادثه وحشتناک» می‌رفت، با مهارت در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشاند.

 روزنامه اعتماد از هوشنگ شهبازی به عنوان «خلبان قهرمان» نام برده و نوشته بود که صدا و سیمای جمهوری اسلامی که «خبر ۳ قلو زاییدن یک گوسفند در روستاهای دورافتاده کشور را به عنوان خبری ویژه بارها در بخش‌های خبری پخش می‌کند، هنوز به این گزارش به طور درست نپرداخته است».

 اعتماد بی‌توجهی به اقدام خلبان شهبازی در جلوگیری از بروز یک سانحه هوایی دیگر را «فرصت‌سوزی در شرایط تحریم صنعت هوایی کشور» توصیف کرده و از قول این خلبان نوشته است که تنها «مسافران فوق‌العاده از من تشکر کردند» و «در اینترنت هم پیام‌های زیادی داشتم که واقعا دلگرمم کرد»، اما درباره مقام‌های دولتی «توقع داشتم لااقل اگر از من که جزء کوچکی از یک سازمان و نظام آموزشی هستم تقدیری نشد، لااقل از سایر اجزای این سازمان بزرگ تشکری می‌شد».

 هوشنگ شهبازی به خبرگزاری میراث فرهنگی گفته است: «دو سوم عمر کاری یک خلبان، اغلب صرف آموزش می‌شود و یک سوم پایانی دوره کاری خلبان، فصل بهره‌وری آن است. در ایران یک خلبان ۶۵ سال فعالیت می‌کند و اینجانب ۹ سال دیگر برای فعالیت وقت دارم اما ایران ایر به این مسئله بی‌توجه است».

زندگی نامه کاپیتان هوشنگ شهبازی  

روز سیزدهـم خردادمـاه ۱۳۳۵ در شـهرستان میانـه از توابع آذربـایجان شرقی چشم به جهان گشود، پدرش معلم بود، تحصـیلات مـقدماتـی را درزادگاهش  ميانه  به پایان برد، و به دنبال  بازنشستگی  پدر به تـهـران آمـد و پـس از اخذ  دیپلم  فني و ديپلم ریاضی، به توصيه پسر خاله اش سردار شهـیـد دكـتر ناصـرالــدين نيــكـنامي وارد دانشکده هواپیمایی شـد . بـعد از اخذ مهندسي مكانيـك هواپـيـما بــعنوان كارشـناس صلاحيت پرواز مشغول بكار شد بعد از 7 سال كار به ايـران اير (هما) انـتـقال يافت او مـدت ۱۱ ســال مـهندس پرواز جـت بوئینگ  727 وهواپيماي ایرباس 300 بود و پس از شرکت در دوره خلبانی، کمک خلبان هواپیما  727 و 707 و ایرباس 300و 747 گردید و پس ازارتقاء به مرتبه خلبانی، کاپیتان هواپيما ي جت  بوئینگ 727 شد ، وی متأهل و دارای ۳ فرزنداست.

لطفا مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید

 

آموزش حسادت محور! - سه شنبه سی ام خرداد 1391

 

تخيلات كودكانه - پنجشنبه بیست و هفتم بهمن 1390

 

صلح حدیبیه استراتژی فراموش شده! - یکشنبه بیست و پنجم دی 1390

 

شايسته سالاري و اسلام ناب - شنبه هفتم آبان 1390

 




:: موضوعات مرتبط: سياسي , اجتماعی , ,
:: برچسب‌ها: کاپیتان , شهبازی , هواپیما , حادثه , بازنشسته , اخراج ,
من بغض فرو خورده ی هزاران جوان بیکار ایرانی را فریاد خواهم کرد. اصل 28 قانون اساسی ـ هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است ومخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای‌همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احرازمشاغل ایجاد نماید. اصل 29 قانون اساسی ـ برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی‌،بیکاری‌، پیری‌، از کارافتادگی‌، بی‌سرپرستی‌، در راه‌ماندگی‌، حوادث‌و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی‌به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی‌.

برای مشخص شدن آمار بیکاران لطفا وضعیت شغلی خود را در اینجا مشخص کنید:

RSS

Powered By
loxblog.Com