قلب نیروگاه هسته‌ای بوشهر از جنبش ایستاد!


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 11 آذر 1391
بازدید : 409
نویسنده : عباس يالقيز

 چند روز پیش با خبر شدیم که آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، اعلام کرده است که ایران سوخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر را از رآکتور آن خارج نموده است؛ و این از نظر فنی به معنای خاموش شدن نیروگاه بود. (این در حالیست که مسئولین اعلام کرده بودند که نیروگاه با ظرفیت کامل کار می‌کند و به زودی تحویل کارشناسان ایرانی خواهد شد).

روسها و نیروگاه هسته ای بوشهر

شنیدن این خبر برایم از دو جهت بسیار سنگین و تأسف بار می‌نمود. اولاً این خبر را نیز مثل سایر خبرهای تلخ برای اولین بار از زبان بیگانگان می‌شنیدم نه از زبان مسئولین کشورم؛ و دوماً این که پس از هزینه‌های هنگفت سیاسی و اقتصادیی که پای نیروگاه هسته‌ای بوشهر ریخته شد می‌دیدم که کار آن پس از سی و اندی سال هنوز به جایی نرسیده است.

متأسفانه مسئولین محترم وقتی دسته گلی به آب می‌دهند آن را آنقدر از مردم پنهان نگه می‌دارند که بالاخره رسانه‌ها و سازمان‌های خارجی زحمت مطلع کردن مردم را به دوش می‌کشند؛ و حتی بعد از اینکه مردم به طور کامل از جزئیات مطلع شدند مسئولین محترم منفعلانه وارد صحنه شده در پی توجیه آن بر می‌آیند.

در قضیه‌ی کشته شدن مرحوم «ستار بهشتی» در زندان پلیس نیز پس از یک هفته اطلاع رسانی مستمر در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های خارجی، آقایان مسئول تازه به این نتیجه رسیدند که باید در این مورد اظهار نظر کنند.

وقتی مسئولین جمهوری اسلامی، مردم ایران را نامحرم می‌پندارند پس در شرایط سخت نیز نباید انتظار همراهی و همدلی از آنان داشته باشند.

نکته‌ی دیگری که در مورد نیروگاه هسته‌ای بوشهر می‌خواهم به آن اشاره کنم به یک ضرب‌المثل ترکی برمی‌گردد. ما ترک‌ها ضرب‌المثلی داریم به این مضمون که اگر روزی خواستی خاک بر سرت بریزی لااقل خاک یک تپه‌ی بلند را بر سرت بریز.

اگر ما می‌خواستیم برای ساختن نیروگاه بوشهر به کشوری باج بدهیم حداقل آن باج را به کشوری می‌دادیم که عرضه‌ی ساختن آن را داشته باشد. روس‌ها که در همه‌ی دنیا به گدا صفتی، دغل‌بازی و دائم‌الخمر بودن معروفند، برای تکمیل نیروگاه هسته‌ای بوشهر، چند برابر هزینه‌اش را از ما ایرانیان باج گرفته‌اند و هر روز برای به تأخیر انداختن زمان تحویل پروژه بهانه‌های تازه جور می‌کنند.

تجربه‌ی تاریخی نشان داده است که روس‌ها هیچ وقت دوستان خوبی برای ما ملت ایران نبوده‌اند و اگر در این چند سال اخیر با ما همراهی کرده‌اند فقط و فقط برای ماهی گیری از آب گل آلود حاصل از مخاصمه‌ی ایران و آمریکا بوده است.

لطفا مقالات زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

 

صلح حدیبیه استراتژی فراموش شده! - یکشنبه بیست و پنجم دی 1390

 

شايسته سالاري و اسلام ناب - شنبه هفتم آبان 1390

 

آسیب‌ شناسي شایسته سالاری ایرانی - یکشنبه پانزدهم آبان 1390

 

ناريا عجيب ترين كشور دنيا - جمعه هجدهم آذر 1390




:: موضوعات مرتبط: سياسي , ,
:: برچسب‌ها: روسیه , نیروگاه , هسته ای , بوشهر , خاموشی , راکتور , باج خواهی ,
من بغض فرو خورده ی هزاران جوان بیکار ایرانی را فریاد خواهم کرد. اصل 28 قانون اساسی ـ هر کس حق دارد شغلی را که بدان مایل است ومخالف اسلام و مصالح عمومی و حقوق دیگران نیست برگزیند. دولت موظف است با رعایت نیاز جامعه به مشاغل گوناگون برای‌همه افراد امکان اشتغال به کار و شرایط مساوی را برای احرازمشاغل ایجاد نماید. اصل 29 قانون اساسی ـ برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی‌،بیکاری‌، پیری‌، از کارافتادگی‌، بی‌سرپرستی‌، در راه‌ماندگی‌، حوادث‌و سوانح و نیاز به خدمات بهداشتی و درمانی و مراقبتهای پزشکی‌به صورت بیمه و غیره حقی است همگانی‌.

برای مشخص شدن آمار بیکاران لطفا وضعیت شغلی خود را در اینجا مشخص کنید:

RSS

Powered By
loxblog.Com